Strul med resa!
Jag och min pojkvän har varit på Rhodos, vi köpte sista minuten-resan på Ticnet. Resan gick då via Apollo.
Allt gick bra, resan dit och under tiden vi var på Rhodos. MEN hemresan gick inte alls bra, en katastrof. Vi fick en tid på biljetten om när flyget skulle gå (vi hade betalt för transfer till hotellet och från flyplatsen). Men den stämde inte överens med den tiden som stod i Apollos pärm som ligger på hotellet.
Så vi frågade en av apollos reseledare om den tiden stämde i pärmen och hon sa ja. Vi skulle bli upphämtade av minibuss kl 04.35 i torsdags. Det kom aldrig någon buss. Så det andra paret som också skulle till växjö precis som oss ringde till Apollo. De på Apollo hade sagt att vårt flyg hade redan avgått.
Så vi gick in och la oss igen. På morgonen så gick vi till receptitionen och de blev väldigt överraskade om att vi var kvar. Tydligen hade inte Apollo ringt till dem och sagt att vi inte kom med flyget. De ringde Apollo och pratade, sen fick vi prata med dem. Det enda de sa var att de jobbar på en lösning. Sen när de pratade med ägaren av hotellet så sa de till dem att de skulle skicka ut personal ifrån Apollo till hotellet. Hela dagen gick innan Apollo hörde av sig igen och sa att de inte kommer skicka någon till hotellet.
Vi hade inga pengar kvar heller, så vi fick tjata på dem att dem måste betala vår mat. Jag och min pojkvän var jätte hungriga. Vi fick iallafall flyga till stockholm på torsdagkväll, blev inbokade på ett hotell. Sen gick vårat flyg till växjö kl 08.00 på morgonen.
Roliga var att Apollo skyllde allting på oss resenärer
De påstod att de hade ringt oss en massa gånger och till hotellet. Men det stämmer inte… De hade bara ringt till min mobil 3 gånger (hade ingen täckning på rummet), och de hade telefonnummer till de tre andra personerna. Sen har de ingen koll på vilka som bor i rummen heller…
De lovade dyrt och heligt att de skulle stå för alla extra kostnader. Men hotellet i Stockholm var bara bokat, inte betald… Så vi blev tvunga att dra våra kort. Vad jag vet sa har inte hotellet dragit pengarna än. Men de skulle ta kontakt med Apollo.
Summan av kardemumman, bara några timmars sömn på över ett dygn (!) En jävla massa oro, stress och bekymmer om hur vi skulle klara oss! Vi har kvitton som vi ska kopiera och skriva en reklamation till Apollo. Vi ska ha ersättning för sveda och värk plus allt annat.
ALDRIG MER APOLLO!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Om det är så att de sa att de tider som stod i pärmen var de rätta (trots att det visade sig vara fel) så tycker jag nog att allt är Apollos fel. Det finns ju ingen anledning att dubbelkolla tiden i och med att de sagt att tiden i pärmen är den rätta. Att de inte fått tag i dig på din mobil är ingen ursäkt. Finns så vitt jag vet inget krav på att man ska ha mobilen på hela tiden när man är på charterresa. Dessutom hade det ju inte varit så svårt för dem att skicka upp receptionisten eller någon reselederare till er rum.
Så givetvis ska de betala alla era omkostnader och dessutom ersätta er för en förlorade arbetsdag.
Oskar

#1 Ja, Apollo erkände ju sen att de hade gjort fel. Är så besviken på Apollo, men vi är inte de enda som är det. Googlade lite om Apollo och hittade många dåliga omdömen om Apollo. Så det verkar som att de skiter i att ha nöjda kunder?
Skulle Apollo sätta sig på tvären och vägra att ersätta oss, så kommer vi gå vidare med detta till ARN.

Förresten så var det Ticket och inte Ticnet som jag skrev i #0 
Jättetråkig upplevelse
Jag har också haft strul med Apollo en gång på Kreta men det sköttes exemplariskt. Vi blev också försenade ett dygn.
Alla fick mat och information.
En månad senare kom en rejäl ersättning trots att vi inte begärt någon
/Maria

#4 De har fått jätte mycket kritik
Det är bara till att googla efter omdömen hos Apollo. Har inte hört något ifrån Apollo, har skickat en reklamation till dem. Fast det dröjer länge innan det händer något.
Men det var verkligen inte kul att höra både ifrån Ticket och Apollo om att det var vårt fel när vi inte har gjort något fel. Har fått ursäkt ifrån Ticket's VD iallafall 
#5 Jag säger inte emot dig. Jag berättade bara om min positiva upplevlese.
/Maria

#6 Bara berättade vad som har hänt bara
Smaken är ju som baken