Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettövrigt
Läst 2003 ggr
MiroSputnik
3

SMS toaletter

Har varit ute o rest en del i sommar, bla med mina brorsbarn, 4 och 7 år gamla. En dag var vi på ett köpcentrum nånstans i närheten av karlskoga. Efter en stund blir barnen kissnödiga, och vi letar upp toaletterna. Döm om min förvåning när de är låsta och man måste skicka ett sms för att låsa upp dem! I detta tillfälle har jag inte ens en telefon med mig, och killarna börjar bli desperat nödiga. Det finns inga andra toaletter och ingen av personalen i butikerna vill eller kan hjälpa mig. Det slutar med att vi får rusa ut ur köpcentrat så att killarna kan kissa i buskarna utanför.

Ska detta verkligen vara nödvändigt i ett modernt köpcentrum i Sverige? Hörde senare att många andra, speciellt äldre människor, klagat över det systemet tidigare, men att ledningen i köpcentret ville ha det så.

Ok att man har toaletter med SMS lås, men det borde finnas nån vanlig mynttoa oxå.

Vad har ni för erfarenheter och synpunkter?

Maria
0

Mina erfarenheter av toaletter (bor i Göteborg) är att för det första är de alldeles för få och sedan så ska man gå via någon kassa, eller ha mynt. SMSbiljet har jag inte stött på och det kan väl vara bra om det samtidigt finns ett annat alternativ.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Det var nytt för mig och låter ganska idiotiskt. Alla har inte telefon, än mindre pengar på den.

Fridaybrew
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

På köpcentrum ska det finnas gratis toaletter anser jag. Det är uselt att  ta betalt för det. Har aldrig varit med om det när jag varit i köpcentrum eller ute i USA.  Ska vi ligga efter USA ???? knappast tycker jag!

/Fridaybrew

nagithas
0

tycker att det är bra med betal toaletter då de alltid är mycket fräschare, men det borde finns fler alternativ. Sms- toa och en vanlig mynt telefon vore kanon. Sen kanske det inte behöver kosta 5 kronor att gå på toa, det är lite hutlöst. Men betal toaletter är alltid fräscha, går man på en toa i ett köpcentrum som är gratis ser det ut som fan och stinker som en gödselstack.

Karmatarerskanise
0

#4 Jag håller inte med om att betaltoaletter alltid är fräshare.
De kan se ut som skit de med. Händer ganska ofta.

Fridaybrew
0

I Usa är det fräscha gratis toaletter på köpcentrumen, kan det bero på att de underhålls av personal? Snåla svenska latheten som inte vill lägga personalresurser på toaletterna.

/Fridaybrew

Maria
0

#6 Eller den svenska stoltheten. Vem vill jobba på en toalettObestämd

/Maria

MiroSputnik
0

I Stockholm finns en kille som driver bemannad toalett i ett köpcentrum. Han tar visserlligen 10 kr i avgift, men det är de fräschaste toaletterna toaletterna jag nånsin sett.

Smart affärsidé egentligenGlad

Ketang
0

Ruskigt dålig service måste jag säga! Att det kommer nya grejer i samhället har jag förståelse för. Men att ENDA alternativet är ett alternativ som sållar bort nästan alla äldre anser jag vara diskriminering. Ska dom ha sms lås bör dom ha ett alternativ som ex mynt/kort betalning för att kunna nyttja toaletterna. Mynt kan alla fixa oavsett ålder eller nationallitet. Detta ställer nog inte till det för enbart pensionärer som inte hunnit med i utvecklingen utan även alla som inte har sin mobil klistrad på kroppen jämt och det borde bli krångligt för turister.