10 dagar från när då?
Man får ofta prenumertionserbjudanden med tidningar att man ska svara inom 10 dagar. Men från när räknar de sina 10 dagar?
Om jag köper en veckotidning den 1 så har jag alltså till den 10de på mej att svara. Men om jag köper tidingen den 6 så har jag ju till den 16de på mej. Men om man utgår från utgivningsdatumet på tidningen så har jag ju bara 4 dagar till på mej. Och det blir ju ändå konstigare om jag köper ett månadsmagasin. Då kan ju erbjudandet ha gått ut innan jag köper tidningen
Ibland så står det att man ska svara inom 10 dagar och sedan om man läser det finstilta så räcker erbjudandet i flera månader.
Det är förmodligen som du skriver, att "inom 10 dagar" är ett försäljningsknep, men att erbjudandet gäller längre än så. Om inte annat bör det gälla från det att du köpt tidningen, mot uppvisande av kvitto. Skulle tro att erbjudandet räknas som ett sorts anbud, och att de är skyldiga att leverera det genom att du nappar på erbjudandet och därmed accepterar villkoren.
Oftast har jag sett att det står Erbjudandet gäller 10 dagar "från" eller "fram till" och så datumet.
Står där varken startdatum eller slutdatum så borde man kunna kräva att få erbjudandet när man än vill.