GB:s tjejglass
Vi har tidigare diskuterat pojk- och flickleksaker, färger och andra produkter som är anpassade för tjejer respektive killar. Tjejprodukter är ofta rosa och pojkprodukter blå.
Vad tycker ni om GB:s nya glass "Girlie"?
Något som ytterligare skiljer flickor från pojkar eller kanske en fantastisk produktidé?
Jag tycker att det redan är så mycket könsindelat att jag inte orkar bry mig…

Med glitter inne i pinnen. Det du! Tror säkert att alla små flickor faller för det.
Märker nu när jag frossar i kläder till mitt första barnbarn (en pojke) att jag visst stannar till för allt som är kopior av machoplagg med sport- och motorallusioner. Ack, ack - så visst går det.
ycket smart drag av GB…Hur mycket extra reklam har dom inte fått…GRATIS…Nreativt eller positivt så är det ändå reklam*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Undrar om de hade blivit lika mycket ståhej om GB gjort en svart glass som hette Batman och som innehöll en liten leksaksbil i pinnen? Tror inte det…
Oskar

#4 Nej - men det är väl självklart!

Jag förstår inte kritiken av denna glass. Låt tjejer vara tjejer och köpa glass med glitter om de vill.

Jag håller med #6 jag har inte heller förstått varför det ska tjafsas… Och som sagt låt tjejer vara tjejer o köpa glass med glitter, små tjejer älskar glitter *ler*

Är det några som gör kvinnorna en björntjänst så är det väl feministerna som gång på gång utmålar kvinnor som viljelösa offer som får matstörningar så fort de ser en idealiserad blid som inte stämmer med verkligheten. Något som för övrigt har gjorts sedan vi gjorde våra första avbildningar av oss själva… Jag menar - sedan när var en idealiserad bild en bild av verkligheten?
"Varför inte hopppa över min feta röv på grottaket, jag menar vem vill egentligen se den jämt och ständigt?"
Vansinne.
Det är och förblir skillnad mellan könen - leve den skillnaden!
GB har tagit fram denna glass för att få vara ensamma på en egen marknad - inte för att fullfölja ett patriarkisk sammansvärjning…
//Zac
Det känns som att vi tycker att GB:s tjejglass är en ganska bra produktidé?!
Jag tycker att den är gullig. Undrar om det är ok att köpa den även som stor tjej?… 

Och framförallt undrar om det är ok att köpa den som stor kille? Personligen skulle jag tycka det vore rätt cool.:)

#10. Det klart det är :)

Å andra sidan kan jag slå vad om att man får utslag under glittret!
//Zac
Jag tyckte att den var lite gullig:)
Jag har ätit den. Den är inte speciellt god. Smakar syntetiskt.
Mvh // Johan

Då nöjer de sig kanske med en :)
#4, Nej skulle inte tro det!
#14, Men Johan då ;) Hade du falskleg då eller? För tjejer får väl bara köpa den ;)
#14 Glittret då, hur var det Johan? ;)
Hehe, ja, lite sjukt är det ju..
det är säkert en storsäljare hos GB denna glass… Tänk vad småtjejorna ska tjata om glitterglass så fort de kommer in i affärn 
jag ska nog köpa den nån gång och smaka om den är lika god som den är fin.
nä- ärligt, så tycker jag det är ett löjligt namn på en glass…

Namnet är ju jättefjantigt! Men glassen i sig är ganska söt..sen om det är "rätt eller fel" ger jag blanka rackarns i.. Har funderat på att prova den nångång men om Johan tycker den är för syntetisk så får jag nog se..
Men jag har smakat den nya "pojkiga" spidermanglassen iaf.. Väldigt mkt kemikalie smak faktisk. Men jag fick en blå tunga så det va nice ändå ;-)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken