Prisjämförelser
Brukar ni använda prisjämförelser på internet såsom exempelvis pricerunner.se, compricer.se, prisjakt.nu?
Jag gör det ibland och tycker att de kan vara kanska bra!

Jag brukar göra det ganska ofta. Ju billigare, desto bättre. Samma vara kan det ju skilja flera hundra eller tusen för, beroende på vad det är för produkt. Så det gäller att titta runt.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
det händer….
Gör ni det både när det gäller produkter ni handlar på nätet eller även produkter som finns i butik?
mitt senaste exempel är när jag kollade upp priser på nya däck till bilen, för att veta dels hur billigt jag kunde hitta dem och dels generellt var priserna låg. Då hade jag haft något att jämföra med när jag kommit till däckverkstan.
Nu blev det inga nya däck just nu, men jag kollade upp det i alla fall.
Köper inte en enda grej (….ja, förutom mat då) utan att jämföra och jaga rea-priser, teknikfreak som jag då är.
Och tänk, det går att tjäna rätt många hundralappar (ibland flera tusen!) på den extra tid det tar att göra det.
Orkar man (och det gör jag) kan man ringa till kundtjänst på det företag man hellre vill köpa hos, men som är dyrare, och hänvisa till att det finns billigare hos "Billiga Bengt på Hörnet" men att jag hellre vill handla av dom som är seriösa och har bra kundpolicy. Kan dom sänka priset tro? Och till 90% gör dom det.
Varför köpa en kamera för 5.990 kr när exakt samma finns för 3.990 kr bara några länk-klick iväg. Finns mycket roligt att göra istället för den mellanskillnaden. :-)

Jag jämför så mycket det bara går. Hittar jag något på tex Elgiganten, så jämför jag på nätet.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag har aldrig använt den tjänsten, men den är säkert bra! Jag tycker inte om att beställa saker via nätet. Är för otålig och vill ha det NU!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag kontrollerat prisskillnader på el, försäkringar, bredband, telefoni m m. Det var mycket upplysande information.
Det känns närmast pinsamt att jag inte kollat tidigare 
Rekommenderar compricer.se, pricerunner.se och prisjakt.nu.
Pricerunner var bra när den startade, men är numera lite svårare att tolka. Företag kan numera annonsera och få bättre placeringar, jag vet inte hur exakt det fungerar. Men som alltid ska man dubbelkolla.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kollar alltid när jag ska köpa något som kostar lite mer, exempelvis datorer, kamera och skrivare. Men har också hittat deckonline och köpte samma däck i Tyskland fast lite mer än halva priset. Jämför även varudalighandelns utbud av mat.
Kollar allt som oftast. Händer väl att jag blir för ivrig och glömmer bort mig, men i regel kollar jag alltid!
Använder mig alltid av dessa sidor men det är inte alltid de som är de billigaste som de visar. Alla företag är inte med där. Är det något som jag ska ha typ en mobiltelefon så brukar jag även läsa olika tester på dem och jämnföra olika innan jag bestämmer mig. Kan ta lite extra tid men brukar vara värt besväret i slutändan.