Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettrekommenderas
Läst 3096 ggr
Lill-Kisse
0

Jeans dam/herr

Har sökt nya jeans länge, men inte hittat vad jag behöver bland damkläder. Stadig väv i 100% bomull med raka byxben och linning i midjan vill jag ha. Sedan vore det fint med byxor sydda för en normal kropp, inte för kropp med obefintlig stjärt, mycket tjock mage och tunna benpipor nedanför.

Helt uppgiven bad jag att få prova ett par herrjeans idag. De var i stadig väv av 100% bomull med raka ben och linning i midjehöjd. De visade sig ha utrymme för både stjärt och ben. De passar faktiskt alldeles perfekt. Jag kan till och med böja mig utan att någonting känns fel. Dessutom är de mycket välsydda med förstärkning av linningens insida och fickor i matchande tyg.

Nog är det märkligt att dambyxor inte sys för normala kvinnokroppar längre. Nu lärde jag mig att ta steget in på herravdelningen i stället.

AnnaLundin
0

Kroppar finns i alla möjliga former och det finns byxor i alla möjliga modeller. Jag kan förstå klädtillverkarna att de inte kan lyckas göra kläder för precis alla, även om det är frustrerande för dem som "blir utan".

Det är nog också så att det kanske finns modeller som skulle kunna passa dig, men som du inte trivs i av andra orsaker.

Idag finns massor med jeans i stretchigt material. Om jag förstår dig rätt så vill du inte ha sådana.

Jag har själv kropp som en "boll med ben", dvs stor mage och rumpa och till det förhållandevis smala ben. Och jag älskar de jeansleggings som finns idag…

Lill-Kisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Klassiska Jeans är inte vilken byxa som helst. Jeans kan definieras ganska exakt. Tyget är av 100% bomull vävt i kypertbindning. Jeans ska ha fem fickor, hällor för skärp och vara nitförstärkta. De flesta dambyxor som kallas "jeans" ute i handeln uppfyller på sin höjd kravet att ha fem fickor och hällor för skärp. Resten stämmer inte.

Sedan kan man resonera om kroppsform i det oändliga, men jag råkar vara normalt byggd och därför förvånar det mig att dambyxor inte sys för den typen av kropp längre. Jag drar slutsatsen att de som är kraftigt byggda måste ha mycket svårare att hitta något som passar. Då återstår väl bara trikåer och stretchbyxor antar jag?

Gå förbi skräpet på damavdelningen och besök herravdelningen om ni haft liknande svårigheter som jag.
Ta tipset positivt Flört

nagithas
0

Är stor, och måste handla på tält avdelningen på kappahl och lindex och jag hittar alltid byxor. Nu har också zizzi öppnat i närheten och där finns det massor med byxor. Vissa är förstora nånstans med alltid passar det någon som har större lår eller rumpa än mig. sen kanske man inte kan gå efter storlekar idag. Vissa gånger får jag ta storlek som är två gånger större än min normala, och de sitter bra. Andra gånger får jag gå ner två storlekar och de sitter som ett smäck. Gör som mig ta tre storlekar och ta den som passar bra.

yvonnel
0

Alltmer sällan får jag tag på något som känns nytt hos Kappahl eller Lindex, på tältavdelningen alltså. Men det finns dessbättre B´chic butiker som har snygga och roliga kläder till oss stora. Lite dyrare men mycket bättre.

flisan708
0

Jag köpte jättesköna normala jeans från ellos outlet för inte så länge sedan. Det var deras egna märke. Helt såld på dem. Kolla in dem.