Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettvarning-för
Läst 1934 ggr
johan
0

Hyrbil

Jag stör mig så himla mycket på hyrbilsföretagens "självriskreducering". Man skulle kunna tro att det gör att man slipper självrisk, men i själva verket är det att självrisken sänks från sinnessjuka 10.000 kr till en normalsjälvrisk på 1.500:-.

I praktiken är ju denna extratjänst helt obligatorisk och ett garanterat sätt att kunna ta 150:- / dag för hyrbilen. Riktigt fult.

Något som också är störande, men mer lättmotiverat är att man måste tanka upp bilen på företagets egen station. Det gör att man inte kan utnyttja en billig station eller sitt eget bonuskort.

Mvh // Johan

Sara
0

Tanka upp den kan du ju göra, och sedan köra och lämna den på stationen när den är nytankad. Då går det ju inte i många liter när de fyller den.

Håller med dig helt ang självriskreduceringen!

Sara

Ida
0

Varför måste man tanka den på den station man hyr den? Det har jag aldrig varit med om.

Sara
0

Saken är att man får bilen fulltankad och när du lämnar bilen så får du betala så bilen är fulltankad.

Sara

Ida
0

#3 Jo det vet jag, men om man lämnar den fulltankad då, trots att man tankat den någon annanstans, det måste väl vara ok?

Terrierlina
0

Klart att det är okej! Vad ska de göra, slanga bilen och tanka om? Det kan ju inte de lägga sig i….

johan
0

Sant, och vad skulle man göra om man behöver tanka halvvägs. Men anledningen till att jag reagerade var att expediten så tydligt sa "ställ bilen där och där så tankar VI upp den".

Mvh // Johan

Terrierlina
0

# 6 Det var väl snällt! Då slapp ju du tanka :-)