Amerikanska talk-shows
Vad har amerikanska talk-show-producenter för problem? Antingen är det snyfthistorier eller förödmjukelse på högsta nivå hos Oprah, Ricki eller Tyra, eller så släpas vilda djur in i studion livrädda, eller så är det f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-d migränmusik av en fånig orkester i inledningen hos såväl Jay Leno som andra talk-show-gubbars shower.
Hemskt!! Men folk verkar gilla sånt i USA och uppenbarligen även i Sverige eftersom skräpet sänds även här. (På dålig sändningstid, men ändå…)
Vad tycker ni?

Håller helt med! Dock med undantag för något enstaka seriöst program, vilket alltid verkar vara Oprah som ändå gör något vettigt av alla sina pengar då och då….
Annars tycker jag att det nu för tiden har gått över till alla dessa dåååååliga deltagarprogram, typ Idol, Let´s Dance, Du är vad du äter, o.s.v. Helt makalöst IQ befriande att titta på…. SUCK!
#1 jag tror inte Oprah gör nåt med sina egna dolares, det är nog mest att hennes redaktion går runt till företag och tigger bidrag och gåvor. det är så mycket Product Placement och business i allt… :(
T.o.m. RoomService har gått över till att göra gratis-rum åt rika kändisar, trist utv. för mina favoriter. Efter Malmvägen och Hello Africa hade jag väntat mig ännu ett bra steg…
Ja. jag ser dessa väldigt sällan, men ibland har de faktiskt lite underhållning oxå…. man undrar ibland hur dumma en del personer är…eller är det bara påhitt??
jag kollar nästan alltid på Jay Leno, tycker det är kul.. men blir väl inte så mycket av dom andra programmen, som Tyra, Oprah eller Ricki Lake, och det sistnämda e nog värst av allt, bara samma skit hela tiden.. =/ Oprah kan gå an ibland..
Oprah och Ricki var bra förr när de började, men nu är det inte så kul.
Dr Phil tycker jag oftast är bra.
Sara

Oprah tycker jag är riktigt bra, generellt, fast ibland är det bara smetigt, sentimentalt och "typiskt amerikanskt". Men jag gillar henne stil och hon kör verkligen sin egen, drar sig inte för att ställa obekväma frågor etc.
Jay Leno i små, små doser t ex klipp och ankor ur dagstidningar är otroligt underhållande.
Annars håller jag fullständigt med, hemskt, förnedrande, fjantigt och gräsligt.
Någon som sett Martha Stewart? Jösses, minsta dagisunge skulle kunna åstadkomma det hon fixar och donar med, penibelt låg nivå…
#6 Håller med dig Pia och jag brukar faktiskt också fnissa åt de där tidningsurklippen han visar. MEN, vinjettmusiken är avskyvärd!!

#7 Ja jag säger absolut inte emot där:)
Håller helt med om musiken. Har skrivit om det på Film tidigare. Däremot tycker jag faktiskt Conan har en bra show, om man slapp all blåsmusik.
Det är typ den enda talkshowen jag tittar på.
En talkshow som jag tycket håller enormt hög klass är Stina på SVT. Hon är så bra på att intervjua.
Mvh // Johan
#9 Hon har väldigt intressanta gäster också! Men jag missar det nästan jämt…