SAS-strejk
Ca 20 000 resenärer kommer att drabbas av dagens SAS-strejk. Enligt SAS får drabbade resenärer pengarna tillbaka eller boka om sin biljett till ett annat datum.
Fackförhandlingarna verkar inte ha gjort några framsteg så man vet inte än om flygningarna kommer ställas in imorgon också.
Någon som skulle rest med SAS idag?
SAS-strejken fortsätter men tack och lov verkar ingen här vara drabbad. :)
Den är inne på sin fjärde dag nu…
Hur och när tror ni att den slutar?

Jag skulle egentligen flyga till min skola idag på morgonen, himla tur att det blev framskjutet en dag. Åker tåg upp imorrn förmiddag istället. Men har inte riktigt funderat ut nåt sätt att åka hem. När jag skulle boka tågbiljett kostade den 192:-, men visste inte om jag hann med det tåget pga redovisningar. Så mailade och frågade läraren och när jag fick svaret var biljetterna uppe i över 600 spänn!? Svider lite för mycket i plånboken och då är det billigare att flyga. Om det nu går..
#2 Oj, då har du ju råkat ut för eländet ändå! Så, om flygen går imorgon kommer du att flyga och annars måste du köpa en tågbiljett för 600:-? Hade du en flygbiljett eller hade du inte bokat något alls sedan tidigare?

Jag hade ingen flygbiljett.
Det finns alternativ med buss imorrn. Men jag slutar halv fem och bussen går halv tolv på natten, är i Stockholm klockan sex. Känns inte så lockande..
Man kanske skulle ta och gå hem? (Från Härnösand) ;)
#4 Oj oj, inte lätt. Hoppas att flygtrafiken kommer igång snart igen, det kommer ju även att sänka priserna på tåget. Buss är ju ett alternativ, men det låter långt att vänta så många timmar…

Jag läste i DN idag att sas under de senaste 10 åren har gjort en total vinst på 1 miljon kronor, och omsatt 591 miljarder…. ha ha, vilken avkastning…
Den dagen SAS börjar flyga igen är de fortsatt mitt första-alternativ. De har ett utbud av linjer som är svårslaget, och kvaliteten är outstanding.