Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettbostad
Läst 1621 ggr
Terrierlina
0

Galna målare!

Det pågår en renovering av fasaden där jag bor. Detta har fungerat bra ända tills målarna skulle göra sitt. Det var väl okej så länge de höll sig på utsidan…. men nu är de i lägenheten!! De driver mig till vansinne snart. Första dagen slog de sönder ett fönster, det är 3 veckor sen och de säger fortfarande att "fönstret kommer imorgon", de har kladdat färg på väggar och golv, förstört fönsterkarmar och grisat ner. Städa kan jag men jag kan varken byta fönsterkarmar eller glasrutor.

Är det någon som vet hur jag ska göra? Kan jag ta dit en annan målare och skicka fakturan till dessa idioter? Eller är det bara att tacka och ta emot??

Suck, frustrerad…. Släpper iallafall inte in dem mer…

Sara
0

Är det du som beställt målarna eller är det en hyresvärd?

Är det du som beställt så ta upp det här när fakturan kommer. Städa upp efter dem är inte din sak.

Sara

Terrierlina
0

Det är föreningen som har beställt…

Sara
0

Då tycker jag du ska klaga till den som är ansvarig inom föreningen så du antingen får minskad avgift eller att målarna fixar iordning efter sig.

Det är i varje fall inte din uppgift.

Sara

Ida
0

Hur har det gått, har ni fått något nytt fönster än? Tur att det är sommar…

Terrierlina
0

Näää…. vi har fortfarande inte fått något fönster….. målarfirman är sparkad och föreningen letar tydligen efter en ny… suck!! Hoppas fönstret kommer innan semestern…