Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettvarning-för
Läst 1696 ggr
johan
0

Jag och DN

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

DN:s kundtjänst och jag har aldrig riktigt kommit överens. Nu blev jag irriterad igen.

Tänkte att jag skulle försöka lösa mitt ärende själv via deras webbplats istället för att försöka maila dom. Mail verkar dom ju inte veta vad det är nämligen. 

Knappade fint in kundnummer och namn som det stod på sidan och får bara till svar att det finns flera prenumerationer. Men man kan inte välja vilken man vill hantera. Suck…

Mvh // Johan

Ida
0

Jobbigt att inte kundtjänsten fungerar. Själv beställde jag DN förra veckan när de ringde och erbjöd en förmånlig prenumeration, men jag har fortfarande inte fått någon…..

johan
0

Den här gången hörde de faktiskt av sig redan efter ett dygn. Framsteg!

Mvh // Johan

Ida
0

Jag ska ringa och efterlysa tidningen….

Oskar
0

Själv är jag mest irriterad på att helgprenumerationen är så dyr….

Oskar

johan
0

#4: Ja, det är irriterande faktiskt. Skulle gärna haft en helgprenumeration så man slapp springa till pappersinsamlingen med olästa tidningar. Känns så onödigt för miljön. Men det är svårt att motivera för sig själv att betala mycket mer för en helgprenumeration än ett gratiserbjudande på en full prenumeration.

Mvh // Johan

Oskar
0

#5 Jupp, en helgprenumeration kostar inte mycket mindre än en helprenumeration… Däremot vet jag att SVD har splittade prenumerationer. Dvs man kan tex låta mån-tors gå till en adress och fre-sön till en annan. Så man kan ju ge bort vardagarna till någon annan…fast vem vill ha bara vardagarna…

Oskar

Terrierlina
0

Om man vill ha billigare prenumeration kan man avsäga sig rabatter som till exempel DN-kortet…. antar att det fungerar även för helgprenumerationen….

Ida
0

Idag först fick jag DN. Tog tid…..

jn84
0

Jag har haft en grymt irriterande telefonförsäljare som försökte pracka på mig nåt prova-på-erbjudande på DN. Jag var trevlig och sa att jag ärligt talat inte har råd. Och då blev jag utskälld för att jag trodde att man kunde få något gratis här i världen.

Men hallå? Är det inte gratis och jag inte har pengar så vill jag inte ha, är det konstigt?

Hursomhelst så har jag ändå DN nu. Fick en gratis tremånaders av farfar. Kunde inte säga nej, även om det är trist med en massa tidningar som fyller tidningskassen på två dar..

Kanske skulle försöka börja läsa? Brukar lyckas en dag i veckan när jag anstränger mig ;)