Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettlivsmedel
Läst 2055 ggr
[Anna-N]
0

Två för tjugo

Vilken försäljningsgrej affärerna har!

Tex. Ett paket yoghurt kostar 10.90 kronor. På hyllan står en skylt med texten "Två för tjugo!". Första tanken är ju "Wow, vad billigt"!. Man tjänar hela 1 krona och 80 öre på affären!. Förvånad

De vet hur de ska få folk att handla minsann! :-)

precis
0

du ska vara glad att de var så ärliga.
vissa butiker höjer ordinarie-priset tillfälligt till 15-16 spänn när de kör såna "ta 2 betala för 3" :)

Sara
0

# 0 Haha.. Det där faller jag för ibland.. Men bara på sånt jag ska ha, fast kanske inte dubbelt på.

Sara

Mervi
0

Man går på det ibland, speciellt om man har tänkt köpa 2 och ser detta erbjudande.

Ida
0

Jag brukar också köpa sådana erbjudanden, men är det så liten skillnad gör jag det inte enbart av principskäl. Lite larvigt kanske.

Sandra76
0

Jag går oxå på sånt, ha, ha….

men ett ganska förvirrande erbjudande på en ica affär istan, juicepaket 4,50st..köp 2 för 10kr!!!

En miss givetvis, men stått så i en vecka nu…. ;)

jn84
0

Jag brukar också "gå på" sånt. Oftast ska vi bara ha en av varan men så är det ju extrapris så då kan vi ju passa på att ta två. Men brukar gå tillbaka med varan när jag kommer på att det bara är en vi behöver egentligen =)

Däremot blir jag skitirriterad när man får rabattkuponger från tex Ica och så är det "5 kronor rabatt om du köpter 4 leverpastejer". Lite bättre erbjudande kan de väl ge sina stamkunder? Skrikandes

Ida
0

#6 Ha ha, ja det var ett konstigt erbjudande. Vem 17 äter så mycket leverpastej.

Håller med om att de ibland har orimliga erbjudanden som enbart är anpassade efter ett kompani.

jn84
0

Det var ju bara ett exempel. Men det brukar vara liknande erbjudanden =)

Världens största miss var när skulle överraska sambon i söndagskväll genom att köpa en bytta glass (Rocky Road). Köpte den på ica och så gjorde jag tabben att åka förbi stallet en sväng på hemvägen. Och kom ihåg glassen två timmar senare.. =(

Då hade jag ju redan berättat om överraskningen för pojkvännen, så var ju tvungen att ha glass hemma när han slutade jobba. Så jag körde en snabbkoll genom vivo-bladet på köksbordet och såg att de hade extrapris på just Rockyroad - 2 för 50:-. Så jag gick dit och funderade över om jag verkligen behövde två, men bestämde mig för att jag vägrade betala 35 kronor för en. La hellre till 15 och fick två istället.

Blev lite snopet bara när jag väl kom hem med glassen och kollade kvittot och insåg att jag betalat fullt pris för glassen. Då insåg jag att vivo-bladet på köksbordet var en vecka gammalt..

Så min glass-överraskning kostade mig totalt en hundring ganska exakt. Hoppas den smakade ^^

Ida
0

#8 Ajdå, ja så kan det gå. Och det är såååå irriterande!

AndersE
0

#0 Det var väl inte så dåligt. Nästan 10% sänkt pris.

johan
0

Gick på Djurgården förra sommaren. En gubbe sålde Lakrisremmar. Jag tog min salta rem. 6 kr skulle den kosta. Säljaren frågade om jag inte ville ha 3 för 18 istället. Varför då, undrade jag, det tjänar jag ju ingenting på. Stackarn såg klart förvånad ut…

Mvh // Johan

jn84
0

#11 Trodde han att han erbjöd ett lägre pris då eller? Man kanske ska kunna räkna om man är försäljare ^^