JULA : Jag är en besviken kund
Jag måste ha tag i tre stycken vita ljusslangar/ljusslingor á 20 m. Efter en del detektivarbete så VET jag att det finns på JULA, men inte i alla butiker (inte i "min") och inte på deras nätbutik. Men det finns i minst sju av JULAbutikerna.
"Min" butik kan inte beställa från en butik som har artikeln för att hjälpa mej, och butiken som har artikeln kan inte skicka mot postförskott direkt till mej. "Det är en policy vi har", säger dom. Jag undrar då vad deras kundpolicy är, men det kan dom inte svara på. Dom säger också att "om vi skulle skicka en massa varor hit och dit mellan butikerna så skulle vårt lagersaldo inte stämma". Då undrar jag vad deras affärsidé är - att sälja varor till kunder eller att se till att lagersaldot stämmer?
Så trött jag blir, detta måste jag som kund alltså på något sätt lösa själv. Förhoppningsvis genom att jag har bekanta som bor på en ort där artikeln finns.
Sedan tycker jag att det är så urbota dumt att skylla på företagets datasystem, att det är på grund av det som man "tyvärr" inte kan hjälpa mej. Hade det varit mitt företag hade jag sett till att i första hand hjälpa kunderna. Det är ju inte fråga om att trolla fram nåt som inte finns, artikeln FINNS i minst sju butiker. Och så undrar jag också som kund om JULA är EN butikskedja eller ett gäng enskilda butiker som bara råkar ha samma namn.
Nåja, jag lovade i alla fall både mej själv och butiksansvarig på min ort att jag så långt det är möjligt ska undvika att handla på JULA i framtiden. Och jag sa också att jag tänkte berätta om detta för så många som möjligt, och det är det jag gör nu!
Det kändes skönt att få skriva av sej frustrationen lite. Trevlig helg på er alla!
/Sofia

Dåligt av Jula! Det borde inte vara särskilt svårt för dem att fixa detta.

Men va sjutton! Jula är inte det ett postorderföretag? Eller har dom kanske inte just den produkten i sitt sortiment… Säger som du… och det är märkligtigt att alla företag numera verkar kunna ignorera sina kunder hur mycket som helst och ändå bestå. Heja! föresten ibland kan man få saker gjorda om man får tag på rätt person, högre upp.
Jag håller med, jag trodde att postorder var Julas ursprungliga affärsidé och då är det ju extra märkligt att det ska vara så svårt att få produkterna sända till sig.
Det är bra att du skriver av dig här tycker jag. Välkommen hit!
Mvh
Ida
Det är många företag som pratar om att "sätta kunden i centrum". Men att det är skillnad mellan snack och verkstad visar ju JULA tydligt här.
Tack för infon!
(Ida, för sådana här strängar tycker jag företagsnamnet skall finnas med i rubriken. Då är det lättare för Google att hitta den.)
#4 Bra idé. Nu har jag lagt till det utan att för den skull ändra för mycket i ursprungsrubriken.