Ritprogram - kök
Någon som provat något av de olika ritprogram som finns för att planera nytt kök?
Jag vet att Ikea har ett och jag tror att det var Kvik och Marbodal också.
I så fall, vad kan ni rekommendera? Ger det något att ge sig på det själv eller är det bättre att säljarna hjälper till med detta?

Finns mer generella inredningsprogram som är ganska kul att leka med. De är inte kopplade till just ett företags produkter men är riktigt bra om man vill pröva olika inredningsidéer. Där kan du bygga upp hela huset/lägenheten och sedan promenera runt i den på en virtuell promenad. Riktigt kul!
Oskar
#1 Som vilka då?
Var hittar man dem?

Finns tex här:
http://www.punchsoftware.com/index.htm
Grymt skoj att leka med. Man kan fantisera ihop sitt drömhus. :)
Oskar
Vi ritade upp ett kök tillsammans med IKEA personal i höstas, som sparades. Så kan man gå in från datorn hemma o ladda ner köksprogram och gå ut på internet för att hämta upp det sparade.
Fanns inget!
Så typiskt, speciellt när personal har hjälpt till… blev riktigt sur faktiskt…
#4 Illa!
Vi har så speciella vinklar i nya lägenheten så jag tror inte att det funkar med Ikea tyvärr. Försökte med deras ritprogram, men de har bara 90 gradiga vinklar på allt… :(
Precis, det är ett väldigt enkelt program. Men det känns ganska kravlöst på IKEA. Vi pratade lite med återförsäljare från marbodal och de skulle hem och kolla hur köket såg ut, göra kalkyl m.m
Vi har varken tid eller råd just nu att göra om köket då vi håller på med att renovera ett badrum. Men man vill ju ha lite förslag på inredningstips. Man måste få tid att tänka igenom olika förslag, kök är inget man vill byta efter nåt år precis.

#5 Då ska du ju testa ett inredningsprogram…där kan du ha vilka vinklar som helst. :)
#7 Toppen! :)