Lågt av Glocalnet!
Kan jag göra något åt det här? Finns det fler drabbade?
För en tid sedan köptes delar av Spray upp av Glocalnet, eller hur det nu var. I alla fall, jag fick hem ett brev där det stod att mitt abonnemang, Spray Uppringt Internet, inte skulle påverkas. Mitt abonnemang kostade 299:- per månad för max 70 timmars uppkoppling. Jag läste brevet två gånger och lät även min mamma läsa det, eftersom hon är bättre på byråkrati än jag är. Ingen av oss tolkade brevet som att mitt abonnemang skulle upphöra och att jag istället skulle slussas in på ett av Glocalnets abonnemang som kostar 0,23 kronor per uppkopplad minut.
Så jag surfade glatt vidare och surfade även lite extra i juni, så jag kom upp i ca 80 timmar totalt. Fakturan som kom igår kräver över 1200:- av mig för perioden 1-30 juni.
Jag ringde upp Glocalnet och frågade vad i allsin dar som hade hänt, och de sa att de hade informerat sina kunder om att det KUNDE ske ändringar i taxan. Jag kommer hävda till döddagar att jag inte har blivit informerad om det, men personen i luren sa att alla har fått olika brev hemskickade (över 1000 olika kombinationer tydligen) och att samma info har stått på Glocalnets hemsida. Jag ifrågasatte varför jag skulle ha läst det på hemsidan om jag fått hem ett brev där det stod klart och tydligt att jag inte skulle påverkas av ägarbytet, men fick inget vettigt svar.
Fick också berättat för mig att min skuld till Glocalnet för juli månad redan är uppe i drygt 380:-, och jag har inte ens varit online varje dag den här månaden.
Jag bad om en kopia på mitt brev av personen i luren, men det kunde han inte fixa för de finns inte kvar i databasen. "Jäkligt smart av ditt företag, som lurar kunderna på pengar på det sättet och sedan gör sig av med bevisen" sa jag, för jag var rent ut sagt förbannad. Personen i luren verkade hålla med, och det förstår jag. Som sagt, jäkligt smart av Glocalnet, som ÄR lägst, i alla fall moraliskt sett!
Vad tycker ni att jag ska göra?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Byt till Telia.
Vi hade Tele2 för några år sedan. Även där var det strul med fakturor, jag tyckte att jag fick betala vissa samtal flera ggr. Det kanske är lågprisföretagens sätt att tjäna pengar, vad vet jag.

Jag har varit i kontakt med Telia, frågade dem om jag kunde få bredband, men icke. Jag bor inte inte långt ifrån en station, men den är full och ska inte byggas ut. Jag kan få ställa mig i kö om jag vill, men vad är oddsen för att någon här bestämmer sig för att inte längre ha bredband? Så det känns lönlöst.
Nåt billigt modem-abonnemang behöver jag.
www.stuteriprecious.se
Blir svettig i pannan av att läsa sånt här…BESTRID BESTRID BESTRID ..om du orkar*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#3 Ja, du. Skulle vilja, men hur? Det är ju mitt ord mot deras? Jag har inte kvar mitt brev, om det inte RÅKAR ligga i min samling av papper och reklam, som sedemera eldas upp efterhand. Jag hade kvar det ett bra tag, men eftersom både jag och mamma konstaterade att innehållet inte hade någon vikt för mig (för det stod klart och tydligt att jag inte skulle påverkas) så slängdes det till slut. Ska kolla i pannrummet om det ligger där…
www.stuteriprecious.se
Instämmer med #3 BESTRID fakturan. Skicka tillbaka den i rekommenderat brev och hänvisa till att du endast skall betala för 80 timmar.
Du har inte skrivit på nått avtal med Glocalnet vad jag kan förstå. Så länge man inte skrivit under sin namnteckning har de inte så mkt att komma med.
Vet av egen erfarenhet att det lönar sig att stå på sig mot dessa företag. Oftast har kunden rätt!
- Lycka till!
Ja, det lönar sig mer än man tror att stå på sig, faktiskt! Bestrid fakturan, då ligger bollen hos dem. Vore bra om du fick tag på brevet de skickat ut. De har säkert uttryckt sig så att de har "rätt" att ändra debiteringen, men här finns ett ganska starkt försvar på konsumentens sida. Oskäliga avtalsvillkor är ej ok och att man inte kan utläsa av brevet vad som egentligen menas är ett exempel på det.
Lycka till! Och berätta gärna hur det går….

#2 - Bor också mitt ute i ingenstans men en lokal internettillhandahållare eller vad man ska kalla det finns istället. Adsl lr vad det är fungerar jätte bra, telia var likadana här "det är för långt ifrån närmsta station/mast". Teleservice heter de som vi är uppkopplade på. Men det är nog olika på olika ställen x)