Semestertider?!
Vi har under denna semester varit hemifrån i 8 dagar sammanlagt.Då var vi på Öland. 7-15 juli.
Innan vi åkte kollade vi givetvis brevlådan(vi åkte en lördag oxå), sedan har min syster med systerdöttrar varit hus och katt vakt och tagit in posten varje dag då det funnits post.
Posten var även sorterad- brev i ena högen o reklam i andra(tillhör kanske inte saken)
När jag kom hem och gick igenom högen så finner jag en avi från posten med ett paket att hämta. Paketet skulle senast hämtas ut den 13 juli. Det skulle alltså redan skickats iväg tillbaka. Men på lappen stod det att paketet fanns hos posten redan den 2 juli! Dock fanns inte avin förrän efter 7 juli hos oss. Nu hade jag en uppmärksammad syster som kunde hämta paketet.
Sedan hade jag fått ett brev från försäkringskassan. Mina föräldradagar hade nått hälften och nu måste andra föräldern skriva över sina dagar om jag ska fortsätta vara mammaledig. Detta skulle vara påskrivet innan den 12 juli!
Det är semester allt går långsamt fram tills det kommer fram till en annan då har man bara någon/några dagar på sig sedan ska det iväg. Inte lätt alltså!!
Inte lätt, så sant!
Lustigt att myndigheter ofta kan ta hur lång tid som helst på sig, men när det är åt andra hållet går det undan!
Jag är själv borta av och till härifrån, om ni undrar varför Konsumentmakt iFokus också är lite "slow" de här veckorna! 
Jag har i och för sig inte semester, tvärtom! Jobbar när alla andra är borta och försöker slappna av och renovera på fritiden. Puh!
Ja puh! Ibland får man göra sånt på fritiden också!