Konsumentmakt iFokus

Konsumentmakt

Etikettbojkott
Läst 2461 ggr
Linda
0

Kassa service

Nä nu får det bli ett slut på detta trams.

Skulle in och betala en räkning till min hästs uppfödare eftersom av någon förbryllande anledning så har jag inte internet bank..

Jag har tidigare gått in på kassa service för att betala när jag betalar utan avi in på hennes konto på kassa service, men niu är det slut med det.

Förklaringen: De har inte längre avtal med swebank!

-Vilka 17 har de ig avtal med nuförtiden=?
Behöver jag tillägga artt det var gapande tomt kl 13 i dag på kassaservise på döbelnsgatan inne istan /Stockholm.

Ven betalar deras löner ig?

MORR

Leffe
0

Jag har varit med om liknande.
En annan sak idag fick jag ett utbetalningskort från Plusgirot. Var skulle jag gå för att få pengarna. Gick till kassaservice, men de skulle ha betalt. Med min lilla hjärna tänkte jag då Nordea var förut tillsammans med posten. Alltså gick jag glatt till Nordea Fick svaret Det kostar 35 kr. Hur ska jag då göra ska väl inte behöva betala för att andra skickar pengar till mig på detta sätt. Jag ska väl inte straffas. Fick då svaret Gå till din bank där du har konto och sätt in pengarna. Ta ut dem sedan med bankomatkortet.
Va! En timme och tre kölappar för att fixa ett utbetalningskort.

StefanW
0

Man blir trött i mössan av dom….

Stefan - Modellbyggare

Ida
0

Huvaligen. Har dock hört att Svensk kassaservice ska läggas ned - av förklarliga skäl.

Kostar för övrigt 49 kr att betala en räkning där.

Linda
0

#3 Nä det har inte kostat förut när jag satt in pengar in på ett konto.

Pst det heter väll inte "kassa" service förintet;)/Vittsiga Linda;)

Staffan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Linda, det här kanske skulle vara ett kul party att börja gå till varje år? Snacka om glitter och glamour… :)

// staffan

Linda
0

#6 Ha ha ha As garv hi hi

Tack för ett skönt as garv!!

-Jo absolut det får inte missas, godis och allt:)

Bäst o klä upp sig;)

Jenna-Gun
0

Fick en avi från ett postorderföretag (Reklamation)

på 95:- frågan är vart jag ska gå för att få ut dem.

Jenna

Sotlugg
0

Svensk kassaservice är en rest från posten. Den delades upp så paketen får vi här hämta i en mack som ligger långt bort, sen frimärken i pressbyrån (går väl an) . Sen ville dom egentligen inte ha ansvar för utbetalningar men när posten privatiserades så fanns det med ett villkor att dom skulle fortsätta ha hand om det. Dom nya försökte på alla vis bli av med kassaservice. Det har vanskötts och nu har dom lyckats få igenom nedläggningsbeslutet. Så villkor vid utförsäljningar kan man bara skita i man får alltid som man vill om det är storpengar bakom. Jag tyckte gamla Posten var bra och en rationell verksamhet. Där fanns allt samlat som nu är splittrat på olika händer. I framtiden får man stå i bankköer och dom anställda som är i övre medelåldern får sparken. Är detta framsteg?

Oskar
0

#9 Jag går aldrig själv till Svensk Kassaservice. Finns det tillfällen då man måste gå dit? För om det är så att allt man kan göra där går att göra på bankkontor/internet så finns det ju ingen anledning att de ska finnas kvar.

Visst var den gamla posten bra men det upplägget funkar ju inte idag. I stort sett allt har ju tagits över av internettjänster.

Oskar

MiroSputnik
0

Det är ju stört löjligt att det ska kost för att få ut pengar på plusgirot. Fick en liten utbetalning på 15 kr av någon anledning. Jag tog med den när jag ändå skulle göra lite andra grejor på kassaservice. Fick veta att kostnaden för att lösa in denna avi var 35 kr. Jag skulle alltså få betala 20 kr om jag ville lösa in den! Jag har inget konto med tillhörande kort, så nu ligger utbetalningsavin på köksbordet och skräpar. Vet ej vad jag ska göra med den…

skrellet
0

#11 öppna konto på den banken, överför pengarna, ta ut pengarna, stäng kontot? alla dom stegen är väl gratis har jag för mig :p